همین الان وقت بگیرید 22798498

تفاوت نانوفت و تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی و نانوفت

در تزریق چربی، از چربی به عنوان یک فیلر استفاده می‌شود. فیلرها یا حجم‌دهنده‌های پوستی، دسته‌ای از مواد تزریقی هستند که با ورود به لایه‌ های پوست، موجب حجم‌دهی و جوانسازی پوست می‌شوند. فیلرها انواع گوناگونی دارند و در ایران بیشتر با نام تزریق ژل شناخته می‌شوند. اما ژل‌ها فقط یکی از انواع فیلرهای قابل استفاده هستند و تزریق چربی هم در دسته‌ی فیلرها قرار می‌گیرد.

در تزریق چربی از چربی‌های خود بدن مثل شکم و ران پا استفاده می‌شود. چربی بدن فرد ماندگاری بیشتری دارند و بافت‌های بدن واکنش بدی به چربی‌های تزریقی نمی‌دهند. به علاوه اگر اصول درمانی رعایت شود، عوارض این روش بسیار کم و محدود است.

چه زمانی تزریق چربی انجام دهیم؟

  • اگر بخش‌های از صورت شما دچار فرو رفتگی و کاهش حجم شده است.
  • اگر می‌خواهید روش جوانسازی اثرات ماندگارتری نسبت به فیلرها یا ژل‌های موقت داشته باشد.
  • اگر می‌خواهد انحناهای سطحی (کانتور) بدن و صورت خود را بهبود ببخشید، جای اسکار و زخم‌ها را برطرف کنید و دستان یا صورت خود را جوانسازی کنید.
  • اگر می‌خواهید عدم تناسب انحنا یا کانتور سینه‌های خود را برطرف کنید. از تزریق چربی می‌توان برای طبیعی‌سازی نتایج ایمپلنت پستانی هم استفاده کرد.

کاربردهای تزریق چربی

 تزریق چربی در صورت

تزریق چربی برای رفع چین و چروک‌های صورت مانند خطوط خنده، خط اخم، خطوط افقی پیشانی یا خطوط پنجه کلاغی (در اطراف چشم) بسیار مناسب است. در این حالت، چربی از شکم، ران یا سایر بخش‌های بدن شما معمولاً به کمک روش لیپوساکشن استخراج شده و پس از آماده‌سازی به بخش‌های مورد نظر تزریق می‌شود. فرورفتگی‌های ناشی از افزایش سن یا چاله‌های ناشی از آکنه و جوش هم به خوبی با این روش قابل درمان است. افزایش حجم لب‌ها، کانتور خط فک، رفع عقب رفتگی چانه و موارد این چنینی نیز با تزریق چربی برطرف می‌شوند.

تزریق چربی در پستان‌ها

در صورتی که می‌خواهید کمی حجم پستا‌ن‌های خود را افزایش دهید، کاندیدای خوبی برای تزریق چربی در پستان‌ها هستید؛ اما توجه داشته باشید که برای این کار پستان‌های شما باید شکل و بافت پوستی مطلوبی داشته باشد. در صورتی که افتادگی پستان‌ها زیاد بوده، قوام پوست پستان‌ها ضعیف است یا می‌خواهید افزایش حجم زیادی داشته باشید، تزریق چربی چندان برای شما مناسب نیست.

اگر قبلاً ایمپلنت پستان انجام داده‌اید و حالا می‌خواهید شکل یا حجم پستان‌ها را بهبود ببخشید، می‌توانید از تزریق چربی استفاده کنید. گاهی بعد از ایمپلنت، کمی ناهماهنگی در شکل ظاهری پستان‌ها مشاهده می‌شود. در این موارد استفاده از چربی برای رفع نقایص بسیار مناسب است.

اگر در اثر لامپکتومی به دلیل سرطان سینه، پستان‌ها دچار مشکلی شده باشند، تزریق چربی روش بسیار مناسبی برای پر کردن و رفع نقایص ایجاد شده خواهد بود. از تزریق چربی می‌توان برای بازسازی کلی پستان‌ها بعد از ماستکتومی (پستان‌برداری) هم استفاده کرد. البته در این حالت معمولاً به ۲ تا ۴ جلسه‌ی درمانی نیاز دارید.

حجم‌دهی به باسن

بسیاری از افرادی که می‌خواهند باسنی پر و با انحنای بیشتری داشته باشند می‌توانند از روش «لیفت باسن برزیلی» استفاده کنند. این روش نوعی تزریق چربی است که بدون نیاز به ایمپلنت، باعث افزایش انحنا و حجم باسن می‌شود. در این روش از لیپوساکشن برای خارج کردن چربی از نواحی مجاور و از تزریق چربی برای پر کردن باسن استفاده می‌شود.

جوانسازی پوست دست

برای جوانسازی پوست، افزایش حجم و پوشاندن تاندون‌ها و عروق سطحی که در سنین بالا در پشت دست قابل مشاهده هستند، می‌توان از تزریق چربی استفاده کرد.

مراحل تزریق چربی

در این روش درمانی ابتدا چربی از نقاط مختلف بدن به کمک روش لیپوساکشن استخراج می‌شود. چربی استخراج شده استریل و خالص سازی شده و سپس با استفاده از سرنگ‌های خاصی به محل مورد نظر تزریق می‌شود. به این ترتیب مراحل تزریق چربی را باید در سه مرحله توضیح بدهیم: (۱) استخراج چربی، (۲) خالص‌سازی و انتقال، (۳) جایگذاری

۱. استخراج چربی

پیش از شروع کار، جراح با همفکری شما، محل یا محل‌های استخراج چربی را مشخص می‌کند و با استفاده از داروی بی‌حسی موضعی، منطقه‌ی استخراج را بی‌حس می‌کند. سپس در آن محل برشی کوچکی ایجاد کرده و با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، میزان چربی مورد نظر را استخراج می‌کند.

۲. خالص‌سازی و انتقال

چربی استخراج شده در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از ویژگی گریز از مرکز، باعث جداسازی ناخالصی‌های موجود در چربی استخراج شده می‌شود. چربی آماده‌ شده را در سرنگ‌های کوچک مخصوصی قرار می‌دهند تا برای مرحله‌ی جایگذاری آماده باشد.

۳. جایگذاری

در این مرحله محل‌های مورد نظر برای تزریق چربی آماده‌سازی می‌شوند. پزشک سرنگ مخصوص را به بخش‌های مورد نظر وارد می‌کند. در این مرحله‌ ممکن است از تکنیک‌های جراحی مختلفی استفاده شود. معمولاً سوزن تزریق چند بار به پوست وارد و از آن‌ خارج شده و هر بار مقدار کمی چربی تزریق می‌شود. در هربار تزریق، خطی از چربی در لایه‌های زیرین پوست قرار می‌گیرد تا شبکه‌ای از این خطوط در لایه‌ی مورد نظر تشکیل شود.

 

لازم به ذکر است که تزریق چربی به روش نانوفت به وسیله کیت مخصوص نانوفت جهت استفاده در نواحی ظریف مثل زیر چشم و همچنین برای اسکارها.ترمیم جای زخم و در رشد مو کاربرد بیشتری پیدا کرده است.

کلینیک دکتر توسلی در پاسداران از بهترین مراکز تزریق چربی و نانوفت آماده خدمات رسانی است.

جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره های مطب تماس بگیرید:

021-22569783

021-22569683

09365589594

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *